TPMS hibák

Mivel a direkt rendszerek esetében elég összetett az alkalmazott technológia, természetesen a meghibásodásoknak is több oka lehet.

Hibajelzések

hibajel1 A képen (bal oldalon) látható sárga TPMS lámpa a gyújtás ráadásakor kell, hogy világítson, majd néhány másodperc múlva kialszik. Ha továbbra is világít, az a TPM rendszer hibájára utal. Ebben az esetben feltételen szakemberhez kell fordulni!

hiba2 A műszerfalon ez a jelzés jelenhet meg, ha egy adott kerék nyomása nem megfelelő (a példa szerint a bal hátsó). Ez az esetek legnagyobb részében valódi hibát jelez, vegye azt komolyan!

 

Elöregedés

Sok autógyár a szelepekkel egybeépített nyomás szenzort használ. Egy ilyen, kerékből kivett példány látható a képeken.

szenzor1-200x150 szenzor2-200x150

Viszonylag könnyen előforduló hiba, hogy a szenzorral egybeépített szelep hibásodik meg. Éppen ezért terjedtek el a szelepet és szenzort külön tartalmazó kitek, amelyeknél egy esetleges szelep probléma (de hibátlan állapotú szenzor) esetén elegendő magát a szelepet cserélni, nem szükséges mindent kidobni. Márcsak azért is hasznos ez a megoldás, mert a tapasztalatok alapján a tömítés jóval a szenzor élettartam előtt feladja a harcot.

Természetesen az elöregedés nem kizárólag a tömítésekre korlátozódik, hanem a nyomásszenzor is elfárad. Ez lehet a meghibásodás másik oka.

Általában azonban a nyomásszenzor tovább bírná, mint a beépített elem. Amikor ez kimerült, nincs mit tenni, az egész szenzort cserélni kell.

Szerelési hibák

A gumik átszerelésekor óvatosan kell eljárni, mivel egy rossz mozdulat elég lehet a szenzor eltöréséhez. Ilyen esetben nincs mit tenni, cserélni kell. Sajnos sok műhelyben még mindig nem ismerik ezeket az eszközöket, így azzal sincsenek tisztában, hogy még egy szeleptű ki-beszerelése is speciális szerszámokat kíván. A szelep gyártója megadja a szelep, szeleptű szerelésekor használható meghúzási nyomatékokat és általában a helyes beállításhoz szükséges szerszámokat is biztosítja. Ezek azonban drága eszközök így ma még viszonylag kevés műhelyben találhatóak meg. Amennyiben a szelep rögzítésekor vagy a szeleptű becsavarásakor túllépik a megengedett értéket, az biztos, hogy vagy azonnal tönkreteszi az eszközt, vagy jelentősen le fogja rövidíteni annak élettartamát.