Megelőzés

Mit kell tenni, hogy minél ritkábban kelljen javíttatni TPM rendszerünket vagy cserélni abroncsainkat?

Először is figyeljük a keréknyomás ellenőrző rendszer jelzéseit. Amikor nyomásesést jelez, ellenőrizzük a kerekek állapotát. Lehetőleg ne „gyalogoljuk le” a gumit és azzal együtt a jeladót is.

Kerüljük a „sufni tuning” műhelyeket, ha kerékcseréről, gumijavításról vagy akár csak téli/nyári átszerelésről van szó. A gumis szakmát is komolyan kell venni, gondoljunk bele, hogy a családunk élete azon a 4 tenyérnyi felületen múlik, ahol autónk találkozik az úttesttel!

A TPM rendszer nagy előnye, hogy időben szól, ha „laposabb” kerékkel járnánk. Ezzel megnöveli az abroncs élettartamát, így pénzt spórol a számunkra. Ezen kívül, a szabályosan felfújt gumival autónk kevesebbet fogyaszt, vagyis a fogyasztásunk is kedvezőbb lesz. Ezzel még egy kicsit spóroltunk…

Amikor a téli/nyári átszerelés van, kérjük meg a szakembert (ha magától nem teszi ezt meg), hogy ellenőrizze a szenzorok elemeinek állapotát. Amennyiben a vége felé jár valamelyik, azt célszerű időben cseréltetni és nem a műszaki vizsgán megbukva, újra kifizetni a vizsgadíjat. Nem beszélve arról, ha elindultunk külföldre nyaralni és otthonunktól több száz (vagy ezer) kilométerre kell a magyarországi áraknál jóval drágábban elvégeztetni a javítást.

Még egy fontos dolog: amikor gumis műhelybe érkezünk, feltétlenül hívjuk fel a figyelmet arra, hogy TPMS-sel szerelt az autónk!