Mit tesz a szakember?

Először is, biztosan meg fogja vizsgálni az abroncsokat, a szelepeket, a felnik állapotát.

Amennyiben sérülést talált, biztosan annak javításával kezd. Ezután, vagy ha nem talált hibát, műszeres ellenőrzés következik. Ennek első lépése a szenzorok ellenőrzése, erre a célra kifejlesztett, speciális műszer segítségével.

checkit

Egy esetleges hibás szenzor esetén, annak cseréjére van szükség. Ma már több gyártó kínál univerzális szenzorokat, melyek az európai piac 80-90%-át lefedik. Így jó eséllyel viszonylag gyorsan, és elviselhető költséggel megúszhatjuk a javítást. Amennyiben az adott járműhöz nincs megfelelő eszköz készleten, általában pár nap alatt az beszerezhető. A csere tapasztalatot, megfelelő ismereteket kíván, így azt nem célszerű sufni tuning műhelyben elvégeztetni! A szereléshez precíziós szerszámokra van szükség,

szereles1

A beszerelést megelőzi az eszköz felprogramozása, az adott járműhöz. Ez megint csak speciális készülékkel végezhető el. Ezután kerülnek vissza az abroncsok a felnire, majd következik a járművön történő ellenőrzés.

Bizonyos járművek a felprogramozás után nem azonnal “fogadják el” az új szenzort. Azokkal meghatározott sebesség felett (általában 50-60km/h) kell megtenni meghatározott távolságot (vagy időt), ahhoz, hogy megszűnjön a hibajel.