Amikor kigyullad a műszerfalon a hibajelző, nem kell pánikba esni. Csökkentse a jármű sebességét, szükség szerint álljon meg és ellenőrizze szemrevételezéssel is a jelzett abroncsot (ha a visszajelző rendszer megadja, melyik miatt kapcsold be a figyelmeztetés), vagy szükség szerint valamennyit. Amennyiben valamelyikben oda nem illő tárgyat talál (pl. egy csavar vagy szeg), járjon el saját tudása szerint, vagy kérjen segítséget tapasztaltabb személytől. Általánosságban elmondható szabály nincs. Semmiképpen nem célszerű „kipiszkálni” az idegen tárgyat, ezzel biztos, hogy megnyitjuk a lyukat és hamarabb fog leereszteni a kerekünk.
Ha nem hirtelen a nyomásesés és nem találtunk semmi oda nem illő dolgot az abroncsban, először is keressünk egy benzinkutat és ellenőrizzük a keréknyomást. Előfordulhat, hogy csak régen néztük meg és a használat során természetes légveszteség lépett fel, vagy pl. az időjárási körülmények változtak drasztikusan. Ne feledkezzünk meg arról, hogy a meleg gumiabroncsban más a légnyomás, mint a hidegben (és az sem mindegy, hogy egész éjjel -10 fokban állt az autó, vagy egy fűtött garázsban). Mivel az abroncsok a használat közben (sebességünktől függően) felmelegszenek, ha hosszabb út után behajtunk egy benzinkútra (meleg abroncsokkal) és azt látjuk, hogy megemelkedett a légnyomás, ne eresszünk le belőle, ez természetes jelenség.
Találkoztunk már olyan esettel, hogy a téli és nyári gumiabroncsok cseréjekor nem ugyanoda kerültek vissza a kerekek, ahova programozva voltak (megcserélték a jobb első és hátsó kereket). Ez pár km. (vagy akár már néhány száz méter) megtétele után is hibajelhez vezethet.
Tudni kell azt is, hogy a TPMS szenzorok nem csak abszolút nyomás esés esetén jeleznek, hanem akkor is, ha pl. két kerék között egy beállított százalékos eltérésnél nagyobb van.
Előfordulhat, hogy nem sikerült beállítanunk a légnyomást a kívánt értékre. ebben az esetben mielőbb keressünk egy gumis műhelyt, ahol lehetőleg van megfelelő eszköz a TPM rendszer teszteléséhez, kalibrálásához is! Amennyiben nincs ilyen a közelben és mindenképpen folytatni kell utunkat, egy hagyományos műhelyben is tudnak segíteni, de ezután is fokozott óvatossággal járjunk el! A műhelybe érkezéskor – és ez elmondható a téli/nyári gumi átszerelésekor is – mindig hívjuk fel a szakember figyelmét arra, ha TPM rendszer van autónkban.
Mivel a saját és a közlekedés többi résztvevőjének élete is múlik azon, hogy milyen felelősen kezeljük járművünket, soha ne legyintsünk a hibajelre! Mindannyiunkat hazavárnak és eszerint kell részt vennünk a forgalomban is!